Wednesday, October 6, 2010

Bag Raiders (& Hot Chip)

En låt som ofta gick varm på förfester, fester och efterfester för ett tag sen är Bag Raiders riviga Turbo Love. Trots att Sydney-duon bildades redan för fyra år sen släpptes den självbetitlade fullängdsdebuten först i år. Jag har faktiskt bara hunnit lyssna på tre av de totalt elva spåren, men av dessa att döma skulle jag nog vilja påstå att det osar mer pop än jag förväntat mig. En liten grej som slog mig när jag lyssnade på Castles In The Air var att pianoriffet påminner sjukt mycket om pianot i Hot Chips senaste låt I Didn't Know What Love Was som de gjort ihop med Bernard Sumner (från Joy Division/New Order). Lyssna så får ni höra.

Här är en liten visuell invit till Bag Raiders musikfabrik.


Bag Raiders - Way Back Home


Bag Raiders - Castles In The Air


Hot Chip & Bernard Sumner - I Didn't Know What Love Was


Bag Raiders - Not Over


Bag Raiders - Turbo Love

No comments:

Post a Comment