Monday, September 6, 2010

Chromeo - Business Casual

Tre års väntan är nästan över, skriv ner datumet i din kalender! Den 14e September släpper kanadensiska Chromeo extremt efterlängtade Business Casual och följer därmed upp klassiska She´s In Control (2004) och Fancy Footwork (2007) med ännu en laddning 80-tals synthesizers, talk box, gitarrslingor och slicka lines signerade Dave 1 och P-Thugg.

Efter att ha lyssnat igenom hela albumet måste jag nog ändå säga att jag är lite smått kluven. Men med tanke på de sjukt högt ställda förväntningar jag haft är det kanske inte så konstigt att de inte infriats helt. Än. För jag är övertygad om att detta är tio låtar som kommer gå varma i mina hörlurar oavsett, och då lär de sätta sig. Potentialen finns defenitivt där och Dave 1 och P-Thugg är trots allt två vänner jag saknat alldeles för länge!

Här är enkla och så skönt kick/snare-drivna Grow Up, på-gränsen-till-smörpop-men-ändå-så-softa The Right Type och sist ännu ett otroligt lyckat samarbete med AeroplaneDon´t Turn The Lights On. (Ni minns väl Chromeo´s gästspel på Aeroplanes Superstar?!)


Chromeo - Grow Up


Chromeo - The Right Type


Chromeo - Don´t Turn The Lights On (Aeroplane Remix)

No comments:

Post a Comment