Monday, September 6, 2010

Hot Chip

Hot Chip har legat mig varmt om hjärtat ända sedan jag första gången hörde the Beach Party från debutskivan Coming On Strong. När sen platta nummer två, The Warning, kom ut jobbade jag i skivbutiken Folk å Rock och fick därigenom ett gäng snygga Hot Chip-pins som jag försökte kränga på mina kompisar (alltså inte sälja dem, utan GE bort dem!), dock uteblev de lovord av lycka och tacksamhet jag förväntat mig. Jag kan väl iofs förstå att folk inte är så intresserade av pins, men det jag, antagligen extremt långsökt, försöker få fram är att Hot Chip egentligen aldrig varit så populära eller slagit igenom med så stor kraft här i svea. Numera råkar jag ju ha vänner med ovanligt god musiksmak så jag vet att de flesta av er hört en del av dessa britter, men jag vill ändå slå ett slag för hjältarna i bandet. Så, här kommer ett par av mina favoritlåtar med de begåvade musikerna i Hot Chip.


Hot Chip - And I Was A Boy From School


Hot Chip - Take It In


Hot Chip - Thieves In The Night

No comments:

Post a Comment